Vi söker en vikarierande kundvärd

Headset till telefon och en laptop

AB Enköpings Hyresbostäder är ett allmännyttigt fastighetsbolag i Enköping; ”Sveriges närmaste stad”. Företaget är kommunägt och har drygt 40 anställda och förvaltar idag cirka 3 000 bostäder och cirka 38 000 kvm lokaler.

Är du en engagerad och strukturerad person med en god känsla för kundservice? Trivs du med att jobba i team och är duktig på att bygga relationer? Läs då gärna vidare om tjänsten som vi erbjuder just nu!

Vi söker en vikarierande kundvärd som vill bidra till att Enköpings Hyresbostäder har en hög kvalité på sitt kundnära arbete med serviceanmälan, uthyrningsfrågor och kundservice. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i centrala Enköping och du rapporterar till Ekonomi- och kundservicechef.

Om dig

Du gillar att samarbeta med andra, kommunicerar på ett tydligt sätt och skapar goda relationer såväl internt som externt. Som person är du strukturerad, systematisk och har hög integritet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då merparten av det du hanterar handlar om våra hyresgästers vardag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ta emot serviceanmälan och svara på frågor från hyresgäster via telefon, e-post och besök
  • Hantera uthyrningsärenden
  • Registrera arbetsorder i vårt fastighetssystem
  • Ta emot besök i vår reception
  • Hantering, registrering och in- och utlämning av nycklar
  • Mötesbokningar i medarbetares kalendrar
  • Hålla i visningar
  • Allmänna kontorsgöromål, post och fakturahantering.

För att arbeta hos oss måste du vara bra på att ge service på hög nivå, samarbeta och ta ansvar.

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, om du kan ytterligare språk är det mycket positivt. Du har även goda datorkunskaper och vana att arbeta i Outlook, Word och Excel. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med service, administration och kundbemötande.

Vi erbjuder dig en tjänst där du får möjlighet att påverka framtidens Enköping! Vi lägger stort fokus på arbetsmiljö och trivsel. För att trivas bra vet vi att man också behöver få privatliv och yrkesliv att gå ihop och det är något vi eftersträvar genom flexibilitet och tillit. Vi har också friskvårdsbidrag, lunchförmån, klämdagar och andra bra villkor för våra medarbetare.

Krav

  • Behärskar programmen Outlook, Word och Excel
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • B-körkort

Meriterande

  • Kunskaper i hyreslagen
  • Kunskaper i flera språk
  • Arbetslivserfarenhet från fastighetsbolag
  • Arbetslivserfarenhet från kundservice/kundtjänst

Övrig information

Tjänsten är ett vikariat på heltid från 17 juni 2024 till den 31 augusti 2025, eller tills när ordinarie befattningshavare är åter i tjänst.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ekonomi- och kundservicechef Malin Wikman via e-post jobb@ehb.se.

Välkommen med din ansökan senast 5 maj. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka in din ansökan till jobb@ehb.se och skriv "Ansökan Kundvärd" i ämnesraden.


Jobba hos EHB

Det här innebär det att jobba hos EHB!


Våra hyresgäster

Det här tycker våra hyresgäster om oss!